KATHY ACKER (18.4.1947-30.11.1997.) `60-tih počinje kao pjesnikinja - učenica Jeromea Rothenburga. “Izašla sam iz američkog svijeta pjesništva. Posebice sam učila od druge generacije Black Mountain pjesnika i od Jacksona MacLowa koji je bio poveznicom te grupe i Fluxusa. Od mnogih lekcija koje sam naučila do svojih ranih dvadesetih jedna je bila praktična: pjesnici nikad ne zarađuju novac i kako kažu i Rimbaud i Patti Smith, bijeli su crnci ovoga svijeta.” (u uvodu Young Lust, 1988.) Kathy Acker počinje objavljivati ranih 70-tih isključivo kod underground izdavača. Pobuđuje interes britanske publike romanom Blood And Guts In High School (1984.) Od tad objavljuje velikim intenzitetom, romane: Great Expectation, Empire of the Senseless, Literal Madness, In Memoriam to Identity, My Mother: Demonology, i posljednji roman: Pussy, King of the Pirates. Kathy Acker je također bila i pisac libreta za opere, drame, performer, novinarka, scenaristkinja. 1980. surađuje s Richardom Foremanom na dramskoj verziji vlastitog djela My Life, My Death koja se prikazivala u Theatre de la Bastille u Parizu, i na operi The Birth of a Poet koja je izvođena u New Yorku. U dugogodišnjem novinarskom radu napravila je i intervju sa Spice Girls i s Williamom Burroughsom. U posljednjoj godini života objavljuje članak The Gift of Disease u kojem opisuje vlastito iskustvo bolesti raka dojke (London Guardian, 1997.) Suradivala je i s njujorškim filmašima. Napisala je scenarij za film Variety redateljice Bette Gordon. Jedno od posljednjih djela Kathy Acker, opera Requiem izvođena 1998. (American opera Project). Mi smo se s njezinim radom imali prilike upoznati 1995. godine u “ženskom broju” Godina (sada Godine nove), u prijevodu Borivoja Radakovića. Radi se o prijevodu dijela proze In Memoriam to Identity objavljenu 1993. godine pod naslovom Rimbaud. Njezin izdavač taj roman opisuje riječima: “Ona upotrebljava autobiografiju, plagijat i pornografiju, često se baveći odnosom moći i jezika. Nikada ne bježeći od detaljnog opisivanja nasilja i seksualnosti, karijera Kathy Acker je uvijek bila kontroverzna.” Kathy Acker je otišla 30. studenog 1997. Opčinjeni njezinom prozom i njezinom karizmom “post-punk, post-feminist, pierced & tattooed” Amerikanke posvećujemo joj ovaj broj Libre. (k.p.) |